אימון וליווי אישי לעסקים קטנים

אימון וליווי אישי לעסקים קטנים – לעבוד פחות קשה, להרוויח יותר

לא תמצאו בעל עסק קטן שיגיד לכם שהצלחה היא קלה או מובנת מאליה. למעשה, הנתונים מעידים שמרבית העסקים הקטנים שנפתחים לא שורדים את השנים הראשונות, וגם אלו שממשיכים הלאה אינם מלקקים דבש. בעל עסק קטן הוא לא רק האיש שמספק את המוצר או השירות, אלא "one man sow" של שיווק, ניהול כלכלי, הנעת עובדים (אם יש), אחראי על תעדוף המשימות, אחראי קשרי הלקוחות, ועוד…

יחד עם זאת, חלק גדול מבעלי העסקים הקטנים אינם בעלי ניסיון ניהולי משמעותי, או בעלי השכלה רלוונטית בתחומי הניהול. את הפער הזה חיוני למלא באמצעות אימון אישי לעסקים קטנים, עם אדם בעל ניסיון רב בניהול.

לאור תפקידם המרכזי של הבעלים, יש חשיבות אדירה לרכישת כלים בתהליך אימון וליווי לעסקים קטנים, המלמד בין היתר להבדיל בין העיקר והתפל, לתעדף משימות ולתזמן אותן, לפתח מודעות וביטחון עצמי, הובלה ומנהיגות, אסרטיביות ושיווק עצמי, ניהול אפקטיבי של זמן, ומעל הכל – להגדיל את הרווחיות.

היכולות שמפתחים דרך אימון לעסקים קטנים משפרות משמעותית את ההתנהלות השוטפת, את שביעות הרצון של העובדים (אם קיימים), את המענה שניתן ללקוחות, את רמת הרווחיות והתזרים, את ההתמודדות עם לחצים ואת רמת הלחץ בכלל, את דרך קבלת ההחלטות, ועוד הרשימה ארוכה.

עסק קטן – אתגרים גדולים

בעל עסק קטן צריך להתמודד עם קשת רחבה מאוד של החלטות, החל ברמת המאקרו ועד למיקרו. למשל, עליו להיות ערני לתחרות, לשינויים שמתרחשים ברמת המוצרים, השירותים, הרגולציה והטכנולוגיה, לשחקנים חדשים שנכנסים לתחום, לשינויים במחירי חומרים הגלם וייבוא מרכיבים, וכדומה. בתוך כך, עליו לבחון את השינויים היותר משמעותיים שמצריכים התייחסות, וכמובן להחליט איך להתייחס אליהם.

למשל, האם לשנות את התמחור של חלק או כל המוצרים? האם להגדיל את היצע השירותים והמוצרים שעל המדף, או דווקא להיפרד מחלק מהם – אפילו אם מדובר במוצרי דגל. עליו להחליט אם לגייס עובד להנהלת חשבונות, או אולי תותח מכירות שירים את העסק, וגם לדעת איך עושים תהליך גיוס נכון. לעיתים עליו לבחון את האפשרות להכנסת שותף או משקיע, ולדעת כיצד לעשות זאת בצורה מושכלת.

כמו כן, צריך לקבל החלטות מאוזנות לגבי תקציב השיווק, להיות עם היד על הדופק ולראות שהוא מוזרם לערוצים באמת אפקטיביים. במידת הצורך, יש להחליט על שינויים בשיווק, ליזום שיתופי פעולה עסקיים, להשתתף בנטוורקינג, והכל תוך בחינה של יעילות ותעדוף משימות.

בעל עסק קטן גם צריך לקבל החלטות לגבי השקעות בצמיחה והתרחבות, ולהיפך – לגבי צמצום והתייעלות. עליו להיות עם היד על הדופק לגבי מצב התזרים, הלוואות וגבייה מלקוחות, לגבי ספקים שעדיין משתלם או כבר לא משתלם לעבוד איתם, ואותו הדבר לגבי לקוחות רווחיים ושאינם מספיק רווחיים.

כל זה, עוד לפני שדיברנו על הניהול של המיקרו, על השוטף ביומיום, החל בנסיעה לפגישה עם לקוח ועד לשיחה עם הבנק. אין פלא, שבמהלך אימון עסקי לעסקים קטנים אני פוגש הרבה בעלי עסקים שמתרוצצים סביב הזנב של עצמם. למעשה, הם עסוקים בעיקר בכיבוי שריפות, ואיפה שיש אש – עסקים נכווים.

ליווי עסקים קטנים

אימון וליווי אישי – להתנהל אחרת

אני יודע טוב מאד מה זה להיות בעל עסק ובעל חברה, ומה זה להיות מנהל שעומד בדד על הפסגה. בתהליך ליווי לעסקים קטנים אנחנו עושים ביחד הרבה דברים, ובעיקר – אני עוזר לך לעבוד פחות קשה ולהרוויח יותר כסף. ברור שכל ליווי עסקי לעסקים קטנים משתנה בתכניו מאדם לאדם ומעסק לעסק. יש הבדל בין עסק חדש לעיצוב גרפי שנמצא עדיין בשלבי הרצה, בין יועץ משכנתאות וותיק שרוצה להתרחב ולפתוח סניף חדש, ובין בעל מעבדת סלולר שחווה תקופה של האטה במכירות ואפילו משבר כלכלי.

ובכל זאת, כדי לתת טעימה ממה שאנחנו משיגים במהלך ליווי עסקים קטנים, הנה כמה דוגמאות די נפוצות:

  • די להתפזר – האם אתה או את קמים בבוקר עם רשימת משימות ברורה, שמתועדפות לפי סדר חשיבות? כי אם לא, אתם מבזבזים זמן יקר. דוגמא קטנה היא החשבוניות שלכם. אם אתם שולחים כל יום חשבוניות ומתפזרים על גבייה, נלמד למקד את הנושא ליום או יומיים בחודש. את הזמן שחסכתם נלמד למקד בדברים שבאמת מקדמים את העסק, מה שבסופו של דבר שווה לכם כסף.
  • לתמחר ברווח – האם אתם יודעים בדיוק מה רמת הרווחיות של כל לקוח? האם ברור לכם עם איזה לקוח שווה להמשיך ולמי כדאי להגיד שלום? מפחדים להיפרד מלקוח? לא יודעים איך להגיד "לא"? בתהליך איתי תלמדו איך לתמחר נכון כל דקה, כל פעולה, כל פרויקט עבור הלקוח, ובסופו של דבר תמשיכו עם לקוחות באמת רווחיים ששווים את הזמן שלכם.
  • עסק משפחתי – עובדים עם בני משפחה בעסק? עם יד על הלב, הכל זורם על מי מנוחות? לעסק משפחתי יש אתגרים ייחודיים, ואיתי תלמדו איך לעשות חלוקת תפקידים נכונה, איך לנהל ישיבות אפקטיביות, איך לא להכניס את הקונפליקטים של העסק הביתה, אך מעבירים את המושכות מדור לדור, ועוד.
  • מה הבעיה? – בואו נבדוק מה האתגר הגדול ביותר שלכם כרגע להגדלת רווחיות. האם זה התמחור הנמוך, בעיות בגבייה, שיווק לא אפקטיבי, שיתופי פעולה לא טובים, הלוואות גרועות, מוטיבציה נמוכה של העובדים, ניהול מפוזר של זמן ומשימות? ביחד נשים את האצבע על הנקודה המהותית, ונבנה בצורה נכונה וטובה יותר את הרווחיות.

רוצים עוד פרטים על אימון וליווי לעסקים קטנים? דברו איתי בטלפון 054-3170824 או קבעו פגישה דרך דף צור קשר באתר.

שתפו:

דברו איתי

עוד מאמרים

דילוג לתוכן