קואצ'ינג ניהול למנהלים

קואצ'ינג ניהול למנהלים ובעלי עסקים: כולנו בני אדם, ויכולים להשתפר

בעל עסק וכל מנהל באשר הוא, לא מלקק דבש. זהו תפקיד מורכב, מאתגר, ובעיקר בודד, שבו כשמתסכלים ימינה ושמאלה אין אף אחד. זה רק אתה וההחלטות שצריך לקבל, האנרגיה שצריך לתת לעצמך ולעובדים, החתירה קדימה, וכמובן הדאגה לאלף ואחד תחומים.

זה בדיוק המקום שבו אני נכנס לתמונה עם ליווי אישי למנהלים, עסקים ועצמאיים. אני זה שעומד לצידך, "הגורם החיצוני" שיאיר את הטוב והפחות טוב, שינער ויגרום לך להיות טוב יותר, שיבקר את הביצועים ויהיה איש הסתרים שלוחש על האוזן.

אין מנהל, בעל עסק או עצמאי שלא קשה לו

לא פעם אני שומע בתהליכי קואצ'ינג ניהולי את המשפט – "אני לא סופרמן". נכון, מנהלים ובעלי עסקים אינם גיבורי על. מדובר בבני אדם שהיום שלהם עמוס בסתירות, בעיקר בין רצונות וצרכי הארגון, ובין טיפול העובדים. על מנהל ובעל עסק לדאוג לחברי הצוות שלו, ובאותו זמן להיות מוכן לפטר אותם. הוא אמור לטפח עצמאות ולהאציל סמכויות, ובאותה עת להבטיח שכל משימה תבוצע לפי רצונות הארגון. עליו לעמוד בציפיות גבוהות, לעיתים בלתי סבירות, מצד הממונים עליו והכפופים לו. אין פלא שרמת השחיקה גבוהה בהרבה, בהשוואה לעובדים מן השורה.

עולם ניהול האנשים והעסקים הוא לא עולם פנטסטי של גיבורי על, אלא של אנשים מציאותיים מאוד, של בני אנוש שמבינים שמשלמים להם משכורת גבוהה יותר, כי מצפים מהם להיות יותר טובים. הם מבינים שתפקידם הוא להנהיג, להוביל ולקבל החלטות, כולל החלטות גרועות. העבודה שלהם לעיתים לא פופולארית בקרב העובדים, לפעמים נעשית בחוסר חשק, אבל היא חיונית.

 

אף אחד לא נולד מנהל

אנשים לא נולדים מנהלים, אלא הופכים לכאלה עם הלימוד, הניסיון והזמן. בתהליך קואצ'ינג למנהלים שעשיתי פעם עם בעל עסק, הוא הגיע עם עצמו להגדרה הבאה של ניהול: "ניהול היא ההבנה שאני לא צריך לעשות בעצמי את הכל, לדעת את הכל או להיות הכי טוב. התפקיד שלי בתור מנהל הוא לגורם לעובדים להשיג תוצאות יותר טובות".

למעשה, כל מנהל ובעל עסק מתלבט לגבי השאלה הבסיסית: "מה זה ניהול?". לצד השאלה הזו, בתהליך קואצ ינג ניהולי עולות שאלות נוספות, כמו איך להפוך את פגישות הצוות השבועיות ליותר אפקטיביות? האם יותר חשוב כרגע להתמקד בעבודה השוטפת או לייעל תהליכים? האם נכון לגייס מועמד עם קורות חיים נהדרים, אבל לא הרשים בריאיון?

הרשו לי לתת לכם כמה נקודות למחשבה בעניינים האלו:

  • התפקיד של מנהל ובעל עסק הוא באמת להביא קבוצת אנשים העובדים יחדיו לתוצאות יותר טובות.
  • מנהל יכול להיות טוב רק אם הכפופים לו רואים בו מנהיג ומכבדים אותו.
  • את המנהיגות, בניגוד לתפקיד הניהולי עצמו, אי אפשר לקבל. מנהיגות מרוויחים לאורך זמן.
  • מנהל ובעל עסק לא אמור להשיג את התוצאות בעצמו, אפילו אם הוא אלוף בעבודה מסוימת ועושה אותה יותר טוב מאחרים. האנשים שכפופים לו הם "מכפיל כוח" שעליו להשתמש בו.
  • מנהל או בעל עסק צריך להתמקד בשלושה תחומים מרכזיים: 1. תכלית – לדאוג שכולם מבינים מה עליהם לעשות ומדוע זה חשוב. 2. אנשים – לבנות אמון עם אנשי הצוות ולעזור להם להשתפר. 3. תהליכים – לשפר את דרכי פתרון הבעיות וקבלת ההחלטות בצוות.
  • ההצלחה של מנהל, עצמאי או בעל עסק תלויה בעיקר בהשקעתו ביצירת מערכות יחסים טובות, ובבנייה של תרבות ארגונית חיובית. אמון הוא מילת המפתח בשני התחומים הללו.
  • כדי לבנות אמון, צריך להיות קודם כל בן אדם, ורק אחר כך מנהל. כלומר, צריך לכבד את חברי הצוות, להעריך אותם ולהתעניין בחיים שלהם, להתנהל בשקיפות ולהודות בטעויות.
  • מנהל ובעל עסק משתתף בהרבה פגישות ומוביל אותן. עליו לנהל באפקטיביות את הפגישות שבאחריותו, ולחתוך באסרטיביות דיונים תפלים.
קואצ'ינג ניהולי

קואוצ'ינג ניהולי – להתפתח ולהשתפר

קואוצ'ינג ניהולי מביא את מתודולוגיית האימון אל עולם ניהול האנשים והעסקים. המטרה המרכזית היא לקדם את הצלחתו של המנהל, או בעל העסק, ומכאן את הצלחת החברה או העסק. מדובר בתהליך ממוקד עם מטרות ייחודיות וספציפיות לכל בעל עסק ומנהל.

בין היתר, בתהליך מפתחים מיומנויות ניהוליות כמו ניהול זמן, תקשורת בינאישית, קבלת החלטות, הנעת עובדים, ניהול משא ומתן, ניהול פרויקטים וניהול ישיבות. כמו כן, מפתחים מיומנויות אישיות כמו מודעות עצמית, ביטחון עצמי, אינטליגנציה רגשית, גמישות מחשבתית, ניהול לחצים, איזון בין העבודה לחיים האישיים, ועוד הרשימה ארוכה.

על מנת שהתהליך יהיה אפקטיבי, יש לפנות אל מי שהיה לא פעם במקום הניהולי, שמכיר היטב את המקום הבודד על הפסגה, את הדרישות הסותרות, את האילוצים והקושי, ואת האחריות הכבדה. עם ניסיון ניהולי בכיר של למעלה מעשרים שנה, ועוד שנים של אימון וליווי בעלי עסקים ומנהלים, יש לי הרבה מאוד לתת לכם.

דברו איתי, ספרו לי מה תרצו להשיג בתהליך ועל האתגרים הניהוליים שלכם. אני אגיד לכם מה אני שומע בין השורות, וביחד נצא לדרך.

רוצים עוד פרטים על קואצ ינג למנהלים ובעלי עסקים? דברו איתי בטלפון 054-3170824 או קבעו פגישה דרך דף צור קשר באתר.

שתפו:

דברו איתי

עוד מאמרים

דילוג לתוכן